Endeavor Connect’in 3. Atölyesi Satış ve Pazarlama Üzerineydi
23 Sep 2020 Endeavor ConnectEndeavor’ın girişimcilerle iş dünyasını bir araya getirdiği Endeavor Connect Programı’nın Satış/Pazarlama Atölyesi 22 Eylül Salı günü gerçekleşti. Atölyede girişimciler için ekip içi iletişim, büyüme odaklı stratejik pazarlama, pazarlamayı reklamcılıktan ayırarak kullanabilme gibi başlıklar üzerinde duruldu. Endeavor Connect; İstanbul Kalkınma Ajansı desteği, TÜRKONFED ortaklığı, iyzico ve Oracle Türkiye partnerliği ve Viveka işbirliği ile düzenleniyor.

- İlk panelde AloTech Genel Müdür Yardımcısı Korhan Erçin; pandemi döneminde pazarlama anlamında sıkıntı çekmediklerine, hatta satış ve motivasyonu artırdıklarına değindi; “Önceki aylarda şans eseri COVID dönemine hazırlanmışız, haftada kişi başı 4-6 toplantı yapılırken bu sayı karantinanın ilk aylarıyla beraber 20’lere çıktı. Zaten tanıdık olan müşteri ile süreçler devam ederken, bir yandan da pazarlamaya ilişkin faaliyetler sürdürmek (örneğin Linkedin üzerinden reklam vermek) yararlı oldu”.
- Panelde ekip içi iletişim ve geri bildirim mekanizmalarının önemi üzerine konuşuldu. Bir yöneticinin görevi herkesin ne düşündüğünü ve ne konuda şikayeti olduğunu bilmek ve sonrasında hızlıca aksiyon almak. “Bunu daha iyi yapabilirdin ama nasıl daha iyi yapabileceğini çözmeyi sana bırakıyorum” yaklaşımı ile açık ve samimi iletişim, ekibe inisiyatif verme odaklılık ve periyodik olarak ortak hedef belirlemek sonuç veren yöntemler. “Zamanımın %70-80’i ekibi dinleyerek geçiyor, herkes ile birebir görüşmek için zaman ayırmaya çalışıyorum.”
- Oracle Stratejik İş Geliştirme Kıdemli Yöneticisi Sinem Kaya, ikinci panele konuk oldu. Oracle’ı girişimci ruhunu kaybetmemiş bir şirket olarak nitelendirirken, stratejik çözümlemelerinin bir kısmının yaptıkları Start-up satın alımları sayesinde gerçekleştiğini söyledi. Girişimcilere özel ürün ve iş birliği fırsatlarına değinildi, ölçeklendirme hedeflerine ulaşmaları için girişimcilere sunulan geniş kaynaklar tanıtıldı.
- Son panel konuğu ise NBT Kurucu Ortağı Eren Koçyiğit oldu. “Büyüme Odaklı Pazarlamada Strateji Geliştirme” konulu sunumu ile firmalara farklı alıcılara farklı pazarlama stratejileri ile gitmeleri, ana/yan ürün ayrımı yapmaları ve kaynak/veri takip etmelerini önerdi. Farklı pazarlarda farklı fiyatlandırmalar uygulamak ve “pazarlama” ile “reklamcılık”ın farkını bilerek hareket etmek gerektiğini söyledi.
“Yapılan her şey marka bilinirliğini artırmak ve trafik oluşturmak için. En önemli veri kaynağı ve globalde en çok atlanan adımlardan biri rakipleri takip etmek: sizi karşılayan satışçı size ne sıklıkta ve ne konuda mailler atıyor, siz hangi ülkelerde faaliyet gösteriyorsunuz, rakipler hangi ülkelerde faaliyet gösteriyor, satışlar nasıl tamamlanıyor, müşteri başarısı temas noktaları nereler gibi soruların yanıtları araştırılmalı.”
22 Eylül Salı günü gerçekleşecek 4. Endeavor Connect Atölyesi’nin konusu İnsan Kaynakları olacak.
Bizi Takip Edin