Geri dön

PharmUp Girişimcileri Satış ve Pazarlama için Buluştu

18 May 2021 GİRİŞİMCİLİK PHARMUP PROGRAMI

PharmUp Girişimcilik Programı’nda girişimciler, programın 2. Atölyesi’nde Satış ve Pazarlama konuşmak üzere 22 Nisan Perşembe günü bir araya geldiler. Atölye konusu kapsamında B2B ve B2C olmak satış ve pazarlama stratejileri, satış süreci yönetimi, persona oluşturma, lead generation ve müşteri edinme gibi kritik konularda ayrıntılı bilgi alışverişi ve vakalar üzerinden detaylı konu anlatımları yapıldı. 

Atölyenin ilk konuğu Emrah Akdeniz, bir Endeavor Girişimi olan Foriba’daki 10 yıllık kurumsal satış tecrübesini girişimcilere aktardı. Akdeniz katılımcılara önemli satış modellerden bahsetti ve tavsiyelerde bulundu;

  • “Müşteriyle sohbet edin ve onu dinleyin. Unutmayın, önce insan sonra iş!”
  • “3Z kuralı: zarafet-ziyaret-ziyafet!”
  • “Müşterinin cebinden gün sonunda çıkacak olan rakamın ilk günden belli olduğunu vurgulayın!”

Atölyenin ikinci konuğu Vispera kurucu ortağı ve Endeavor Girişimcisi Aytül Erçil oldu. Erçil, satış ve pazarlama konusunda, kendi deneyimlerine de atıfta bulunarak kritik içgörüler aktardı. Buna göre;

  • İyi bir satışçının satış geçmişi olması her zaman şart değil.
  • İşe göre insan değil, insana göre iş.
  • Yatırımda da, satışta da esas olan şey güven.

Atölyenin son içeriğinde NBT’den Ezgi Ada, gerçek vakalar üzerinden sağlık sektörü özelinde pazarlama, büyüme ve marka farkındalığı yaratma konularına değindi. Ada, katılımcılara satış ve pazarlama süreçlerini nasıl yönetmeleri gerektiğine ilişkin tavsiyelerde bulundu. Buna göre;

  • Hedef kitlenizdeki her personaya özel sunumlar geliştirin.
  • “Müşteri sizin adınıza en doğru konuşan kişidir.”

Başta konuklarımız Aytül Erçil, Emrah Akdeniz ve Ezgi Ada olmak üzere tüm katılımcılara teşekkür ederiz.